måndag 10 januari 2011

Jag fick ett körsbär

Jag fick ett körsbär av msnoob och det är dags att lägga upp det för allmän beskådan. ^^ Det känns jätteroligt att få den lilla bemärkelsen, och det är bara tråkigt att jag inte kan lista skicka det raka vägen tillbaka till msnoob, för dit hade jag skickat den direkt om jag hade fått den från något annat håll!


I utmärkelsen ingår fyra to-do’s

  • Tacka den du fick den av
  • Kopiera utmärkelsen till din blogg
  • Dela med dig av tre saker du gillar till dina läsare
  • Skicka utmärkelsen till fem bloggar du tycker förtjänar den

Så till tre saker som jag gillar... (i ingen speciell ordning)

Bra historier.

Det spelar egentligen ingen roll om historien kommer förpackad som en film, en bok eller ett spel, den kan förmedlas på så många olika sätt. Det viktiga är att den inspirerar och skapar någonting nytt i min lilla värld.

Thailand i lågsäsong.

Det är varmt och för det mesta soligt, vädret är lagom, man kan köra forsränning dagarna när det regnar, allting är superbilligt, lokalborna är lugna och allting kan få ta sin tid, inga köer eller stressiga horder av turister, samt att det såklart är jättevackert! Vi har varit där två gånger i lågsäsong nu och det blir säkerligen fler gånger i framtiden.

Katter.

Ett hem är inte ett hem förrän det bor minst en katt där!


Och till fem bloggar som förtjänar den... (i ingen speciell ordning)

Mary in Malawi - lillasyster bloggar från ett sjukhus i Lilongwe i Malawi där hon jobbar som hjälparbetare/sjuksköterska och skriver en riktigt bra (och ibland rörande) historia om livet (och döden) där nere i Afrika.

Yami och pandorna - en sjukt bra blogg helt enkelt!

Magnihasa - En av de trevligaste pirataktiga bloggarna.

Undrentide - Elin skriver och bloggar väldigt trevligt och läsvärt om skrivande.

Vilse i vitterheten - vitter skriver bra och jag hoppas att hon skriver mer. =)

Stella och Molly

Stella och Molly