söndag 19 september 2010

Synd att kommun- och landstingsvalen drunknar

Borde inte kommun- och landstingsvalen få ha en egen dag?

När jag gick till vallokalen idag hade jag typ ingen koll alls på vad politiken handlar om i kommun- och landsting. I media handlar det ju bara om riksdagsvalet och lokalval verkar inte engagera ens bloggarna så mycket när det finns "större" saker som händer.

Många röstar nog i dessa val utan att veta vad partierna sysslar med lokalt.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

WysiWyg sa...

Jag läste igenom alla "valfoldrar" som de dumpade i min brevlåda (trots att det står klart och tydligt att jag inte vill ha någon propaganda) och skickade e-mail med (i mitt tycke rätt så) smarta frågor till alla.

Trots det så har jag ingen egentlig aning om vad någon av dem vill göra, och blev tvungen att falla tillbaka på att välja "samma som alltid". Kändes inte bra måste jag säga.

Anna Högberg sa...

Haha, jag fick inte ens någon propaganda i år! Förutom från (ironiskt nog) V och SD till riksdagsvalet. Ingen alls (!) till kommun och landstingsvalet.

Taura-Tierno sa...

Känner igen mig. Jag röstade blankt i kommunvalet, för jag kom på mig själv med att inte ens veta vad för parti som styr i Skövde nu, efter att ha bott här i ett år.

Stella och Molly

Stella och Molly