fredag 10 september 2010

Privatlivet kostar 3 kronor

3 kronor per person och år.

Det är vad vi får betala i böter till EU för att vi inte har genomfört datalagringsdirektivet än.

Jag kan lätt tänka mig att donera pengar till detta ändamål om staten tycker att 3 kronor är för dyrt och mina medmänniskor inte har råd.

Det är sånt här som skattepengar faktiskt ska användas till - att skydda oss från angrepp!

Rösta Pirat nästa vecka. Är det något vi har så är det ryggrad och jävlaranamma.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

anybody sa...

Strålande initiativ!! Jag är lite för rädd om min röst för att lägga den på ett enfrågeparti .. men lätt betalar jag för 100 svenskar = 300 kr. Vi startar en insamling och sedan sliter vi upp frågan högt på dagordningen efter den 20:e!!!

Däremot fick Piraterna hela familjens EU-röster .. :-)

rutros sa...

Läcker tanke. Bör spridas. Sveriges urgamla rätt till personlig frihet och integritet säljs ut för ynka 3 kr/år. Kanske kan pengarna tas från partistödet!

Anonym sa...

Hej Anna...

Nu läste jag det tidigare inlägget du gjorde o jag kan inte göra annat än hålla med första inlägget du fick där...

Jag hatar ingen...Har ingen anledning att hata nån överhuvudtaget.Jag hatar varken höger eller vänster då jag inte ser nån anledning till varför jag skulle göra det överhuvutaget...o hur det skulle föra utvecklingen vidare...

Nu var det så att jag hittade hit till dig för länge sen o har lagt in dig som ett bokmärke för att du pratat verkligen vettigt när det gällt Piratpartiet/integritet osv...(vilket ju var varför jag hittade hit).

Har länge tänkt höra av mig då du inte bor långt bort från mig...alltså inte granne eller så men ändå inte längre bort än att jag passerar där nåra gånger i veckan...

MEN...Nu när vi har närmat oss valet har jag sett en förändring hos dig tyvärr...

Oavsett om du är vettig när det gäller pratinga öm piratera så harru tyvärr gått övver gränsera Anna.

Som jag sa till att börja med...Jag har ingen anledning att hålla med NÅN överhuvudtaget inom nåt diskussionsämne överhuvudtaget men om jag gör det så är det ju bara att prata på...men om jag INTE håller med i diskussionen ifråga så har jag ju ännu mindre anledning att anse att den/dom/dessa är idioter o allt annat man kan hitta på...

Du har tyvärr, (o jag trodde det verkligen inte om dig!), visat att du inte kan hantera att andra kan ha andra tankar än du har.
Enligt dig är tydligen alla andra än dom som tycker som dig mindre vetande, idioter eller helt enkelt förståndshandikappade.
Så behandlar man inte människor i nån diskussion Anna oavsett vad man pratar ÄVEN om det gäller politik.

Så, tyvärr...som jag sa, trots att jag tittat in här i mer än ett år för att du haft bra åsikter när det gäller integritet osv så exkluderar du dig själv med ditt fula prat om dina medmänniskor.Jag mår helt enkelt illa av att du kallar människor idioter bara för att dom inte tycker som du..

Jag är ganska så säker på att du har ett antal vänner som inte tycker som du men som du inte vet hur dom röstar som du här beskriver som mindre vetande eller idioter bara för att dom inte tycker som dig...För mig är det tyvärr att gå över gränsen...

Jag hoppas du kan ändra din argumentation Anna till ett mer sansat samtal...för annars verkar du vettig...

O jag har aldrig i hela mitt snart 46-åriga liv röstat på S Anna!
Jag vill bara föra ett trevligt samtal med alla...

Ha det
Jan i Hagförs

dinsyrra sa...

Jämför man med kostnaden att införa datalagringsdirektivet så är det billigare att låta bli... D.v.s. alla får en krona!

Stella och Molly

Stella och Molly