onsdag 22 september 2010

Djurplågeri i all ära...

Men är det så ovanligt att fiskar dör i akvarium?

Enligt aftonbladet så har polisen omhändertagit en fisk för en man men djurförbud. Tydligen så har han haft flera fiskar... som alla har dött.

Oh well, tur att de inte gör husrannsakan här, jag har personligen ganska nyligen råkat mörda ett antal neontetror genom att ha dem ihop med en stor scalare, och mina guppys verkar ha en genomsnittlig livslängd på ungefär en månad i det andra akvariet. Allt som allt under alla år så har hundratals fiskar dött hos mig... en del av ålder, andra av sjukdom, vissa i strid... en scalare begick till och med självmord genom att heroiskt kasta sig upp ur vattnet och fastna på väggen bakom. Klantarsle. Hittade hans lik ett år senare. Det var mycket tragiskt.

Djurplågeri i all ära... men akvariefisk? Seriöst... lägga ner polisresurser på att omhänderta akvariefisk?

Får mannen ifråga ha bananflugor hemma utan att bli åtalad? Spindlar? Flugor? Grodor i trädgården?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Lotten sa...

Haha, jag skrattar så jag gråter här! Kanske har jag lite för bildlig fantasi, men jag ser verkligen framför mig hur du hittar den där fisken som torkat in i tapeten ett år senare... Åh, jag avlider. Bra inlägg! Definitivt slöseri på polisens resurser, vilket kanske var den uppenbara slutsatsen av resonemanget.

Stella och Molly

Stella och Molly