söndag 19 september 2010

Appropå förra inlägget om SD

Ja, jag tycker att det är fel av tidningar att öppet ta ställning på det viset man gör mot ett visst parti, oavsett vad det är för parti. Hur kul hade det känts för oss pirater om vi på valdagen hade sett följande rubrik i Expressen och Aftonbladet: "JA TILL KULTUREN - NEJ TILL TJUVPARTIET!" följt av en stor antipiratkampanj på Internet.

Som sagt, media har ett ansvar och SD bemöter man bättre genom att vara saklig och inte blåsa upp det hela. SD-puckon tänder på medial uppmärksamhet och det attraherar bara fler puckon.

Dessutom tycker jag att man ska rösta FÖR det man vill istället för MOT det man inte vill.

Dock hoppas jag verkligen att förnuftet segrat hos folk så att vi slipper SD helt i riksdagen, eller att alliansen får egen majoritet (vilket flera opinionsundersökningar har indikerat), så kan SD sitta i riksdagen och okynnesrösta bäst de vill utan att det gör vare sig till eller från.

2014 tror jag i vilket fall att vi blir av med SD, oavsett om de kommer in nu eller inte. Det kommer att visa sig under mandatperioden vilka puckon de är, och jag är dessutom övertygad om att vilket block som än vinner så kommer det att ta tag i invandrarpolitiken under mandatperioden för att förebygga att den här situationen återkommer i valet 2014.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Stella och Molly

Stella och Molly