onsdag 7 juli 2010

Tankar om apotek

Jag vet inte om läkemedel har blivit billigare eller dyrare efter att apotekens monopol försvann, men fasen vad mycket bättre tillgängligheten på läkemedel har blivit!
  • Det är underbart att kunna stanna på en mack och köpa åksjuketabletter.
  • Det är en räddare i nöden att kunna springa ner på hörnet och köpa nässprej om man blir sjuk på en helg eller sent på kvällen när apoteken kunde vara svåra att få tag i.
  • Det är verkligen ett framsteg att kunna få tag i ipren även i städer som är för små för att ha ett eget apotek.
Den här nya tillgängligheten på läkemedel upplever jag som ovärderlig. Jag betalar gärna 2 kronor extra för ett paket ipren om jag kan få tag i pillren dygnet runt alla dagar i veckan 200 meter från min lägenhet.

Länge leve den reformen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Stella och Molly

Stella och Molly