fredag 21 maj 2010

Black Internet förlorar i hovrätten

Black Internet har förlorat i hovrätten gällande domstolsföreläggandet att de var tvungna att stänga av internetuppkopplingen för The Pirate Bay under hot om vite.
Medverkan [till upphovsrättsbrott] grundar sig i att Black Internet rimligen har känt till att verk som skyddas av upphovsrätten spridits i stor omfattning via The Pirate Bay, konstaterar hovrätten.
Jag har ärligt talat lite svårt att finna ord. Självfallet har BI känt till att upphovsrättsskyddade verk spriddes via The Pirate Bay, på samma sätt som Telia säkerligen känner till att det sprids upphovsrättsskyddade verk via Google, MSN, Internet Explorer, Lunarstorm och fucking jävla Facebook.

Självfallet kan upphovsrättsskyddade verk hittas genom The Pirate Bay, på precis samma sätt som man kan hitta dem via Google. I konsekvensens namn borde därmed samtliga Internetoperatörer omedelbart strypa all tillgång till Google i Sverige. Bort med skiten bara!

Rättsväsendet visar återigen sin totala inkompetens i teknikfrågor, och de gör det med bravur.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Tor sa...

För den som är intresserad hittade jag själva beslutet hos Juristens Funderingar.

Tor sa...

Äsch. Det var ett annat fall förstås. Ignorera ovanstående.

Anonym sa...

Är det kört redan i HD också eller?

Brukar inte dom följa HR?

OT:

Jag börjar bli lite uppgiven om Demokratin i Sverige och blir det en fällande dom i HD så är inte längre Sverige ett Demokratiskt land längre i mina ögon och jag anser mig heller inte nödig att rösta på ett demokratiskt parti år 2014 och ej heller försvara Demokratin som sådan!

Stella och Molly

Stella och Molly