torsdag 6 maj 2010

Arbetslös dag 1

Då vart man (typ) arbetslös igen nu när mitt föräldravikariat har gått ut. Har några strödagar kvar i maj, men idag är första dagen. Ska gå till arbetsförmedlingen idag - det brukar faktiskt vara rätt så trevligt.

Funderar på vad man ska fylla sitt liv med nu istället...

  • Träna tre gånger i veckan, minst (ska såklart bli snygg och biffig nu)
  • Blogga varje dag (ska bli populär också!)
  • Skriva en roman (berömd, yes please)
  • Få in Piratpartiet i riksdagen (rik & mäktig ska jag tydligen bli också)

Så, there. Det känns som en lagom ambitiös plan för en tids arbetslöshet... jag ska tydligen bli snygg, biffig, populär, berömd, rik & mäktig.

Om man kan göra detta som arbetslös, vad ska man med ett jobb till... egentligen?

(ps, jag ska spela dataspel också)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

OlofB sa...

Yes! :)

Jonas Viklund sa...

Har du ambition att vara aktiv arbetssökande får du kanske inte tid för så mycket annat misstänker jag :(

Ravenna sa...

Jonas, nu ska du inte vara så negativ... ;-)

Det finns dessutom ganska begränsat med jobb att söka under maj-juni-juli.

mattias sa...

Gå in här och filma till dig ditt nya jobb direkt: www.ishine.se

Christoffer Willenfort sa...

Låter som en bra verksamhetsplan får jag kopiera delar av den ? (Är även jag "arbetsbefriad" sedan 3 dagar.)

Stella och Molly

Stella och Molly