onsdag 3 februari 2010

Trafikpuckon del 2

Jag hatar snöröjningen i Norrköping. Verkligen.

I mitt område har man endast EN gång (just det, EN!!!!) sedan snön kom bemödat sig med att skylta undan bilarna och röja även där de vanligen står parkerade. Nu var den enda gången ganska (mycket) länge sedan. Idag hände det värsta som kan hända: man röjde snön (igen) mitt i gatan.

Vaddå det värsta?

Jo, för resultatet av detta är att man bygger ca halvmeterhöga vallar av snö och is som man trycker upp på bilarna som står parkerade. Och överallt där det inte står en bil så bildas en gigantisk snöhög.

Idag fastnade jag mitt i gatan pga detta och fick gräva mig loss med hjälp av en stjärtlapp. Sedan körde jag upp bilen i en snödriva och lämnade den där.

Kan också tilläggas att anledningen till att jag åkte bil idag var för att all spårvagnstrafik var inställd i Norrköping idag. Än så länge är jag ensam hemma för sambon har tillbringat sammanlagt 5 timmar idag med att sitta fast på olika tåg.

Varför har vi inte en infrastruktur som klarar av den svenska vintern?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Stella och Molly

Stella och Molly