lördag 23 januari 2010

Jag kan blogga som vanligt folk

Idag har jag bakat matbröd. Första gången på jag vet inte hur länge. Vetegroddar, vetekli, vetemjöl, rågmjöl och linfrön. Luktar jättegott, men kan inte äta det än. Vi håller nämligen på att montera en spegelvägg i 10 delar från Ikea. Inte alls svårt när man har buckliga gamla väggar från 40-talet, jag lovar.

Sambon ligger nu på knä i hallen och svär över att fästena inte hamnar där de ska... på exakt 404 millimeters avstånd från varandra enligt Ikea-manualen. Jag är inte betrodd med betongborren.

Agerar jag som feminismens begravningsentrepenör genom att laga mat och baka bröd (barfota, ska tilläggas) medan sambon umgås med betongborrmaskinen?

Övrigt som händer i världen:
MsNoob hoppas på att få flytta (lycka till!)
Blondinbella reser till Cannes (blääää, värme är för losers!)
Kåtakyrkan i Storuman (någonstans i Norrland) måste byta namn (vaffödå?). Lokalinvånarna i protest!
Jag undrar om min utvandrade lillasyster är inblandad i den här skandalen i Bergen? (kvinna hittad naken på museum - inrullad i en matta)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Han ska förborra med smal borr för att öka precisionen.

Johanna Sjödin sa...

Jag bakar naken. Jag kan borra också.

Ravenna sa...

Så länge du inte borrar naken så är det chill. ;-)

Johanna Sjödin sa...

Nej, men allvarligt, ofeministiskt att baka?

Anonym sa...

Ja tänk på vad du lär dina framtida barn, de blir kanske helt förstörda om de ser dig baka medan pappa borrar?

msn00b sa...

De Beuvoir själv skriver ju att det grundläggande problemet mellan könen är att kvinnorna blir "det andra" rent socialt utan att ställa sig upp i ett "vi" eftersom vi rör till det med samhällsklasser, politik och "trams". Ironiskt kan tyckas med tanke på att hon själv ofta omtalade andra kvinnor som "våp" om de inte delade hennes ståndpunkter, män däremot kunde hon gå i intelektuell polemik med. Nåja, själv unnar jag mig lyxen att tycka att vaffan, jag definierar inte mig själv som kvinna jag ser mig som individ. Personligen riskerar jag väl dessutom att framstå som direkt okvinnlig eftersom jag helt ogenerat fuskar när jag städar, men jag är en jävel på att köpa skor så det kanske väger upp?...

Fö tack för lyckönskningen! Papper är inlämnade så nu hoppas vi så att vi blir blåa i ansiktet!

Anna Högberg sa...

Två smurfar med smurf!
(= två noobar med hem!)

Stella och Molly

Stella och Molly