måndag 18 januari 2010

Anna till riksdagen 2010

Idag offentliggjorde Piratpartiet sina vallistor inför höstens riksdagsval efter en process med interna val. Jag hamnade på plats nummer 4 på riksdagslistan och såklart vill jag börja med att skicka ett tack till alla pirater som röstade fram mig! Tydligen var jag en av de högst rankade kandidaterna i hela internvalet.

Varför jag...

Jag är en Svensson som är trött på att beslutsfattarna trampar på min frihet, och jag vill göra någonting åt det.

Jag är en kulturskapare som inte bara vill skapa spännande historier, utan också ser positivt på framtiden och vill skapa goda kreativa möjligheter i samhället genom att modernisera upphovsrätten och kulturpolitiken.

Jag vill göra nytta för en sak som jag verkligen tror på, och jag tror på delad kultur, fri kunskap och ett skyddat privatliv.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

AquaVera sa...

Grattis Anna och Lycka till.

Ha det "gött"// AV

Anonym sa...

Grattis! Du var värd att komma högt upp. /Anders

Stella och Molly

Stella och Molly