onsdag 4 november 2009

NetOnNet lagershop suger

Litet gnäll-inlägg:

Igår var jag och spanade in NetOnNets nya lagershop i Linköping. Och besvikelsen var stor - lagershoppen var som att uppleva alla nackdelarna med att shoppa på nätet, och alla nackdelarna med att shoppa i butik. Utan några av fördelarna.

Man kunde inte se hur bilden på en TV faktiskt såg ut, höra hur högtalarna faktiskt lät, känna på hur ett tangentbord kändes osv. Ingenting var uppställt. Som att handla på nätet - man kan läsa om prylarna, men inte utforska dem med några sinnen.

Därtill var man tvungen att springa runt och leta efter sakerna i en jättestor lokal där det inte fanns någon tillgänglig personal att fråga om vad som egentligen fanns i lådorna (ofta med text på spanska).

Dessutom har vi MediaMarkt i Norrköping där jag bor, så jag var inte så imponerad över priserna heller. Inte ens på små saker - t.ex. 199 kronor för ett Playstation 2-spel som jag såg för 99 kronor på ICA Maxi häromdagen!

Jag tittade halvt efter ett Wii baskonsol... men tror ni att det fanns? Näääää... bara en massa tillbehör.

NetOnNet kan gott stanna på nätet!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Stella och Molly

Stella och Molly