fredag 3 juli 2009

Författarsajten flyttar

Jag flyttar nu min författarsajt till www.vangrind.se

Jag har muppat runt med WordPress ett tag och har äntligen lyckats hitta ett vettigt tema som går att bygga vidare på. Domän registrerad och betald.

WordPress känns klart överlägset över Blogger när jag har såpass mycket statiskt material att presentera. Vi kan dock förvänta oss att hemsidan inte fungerar till 100% än, och kommer att genomgå ett par ansiktslyftningar.

Idag har jag också upptäckt ett litet program som heter AutoREALM, det är ett slags kartritarprogram för rollspel. Jag har länge försökt förgäves att få till en snygg karta i Paint Shop Pro, men gav till slut upp. Jag är helt enkelt inte tillräckligt bra på det grafiska. AutoREALM fungerade dock riktigt bra, och jag fick ihop en stolt kladd till karta över riket i Fredens Pris som jag har lagt upp här.

Om någon känner för att hjälpa mig att ”rita rent” kartan och/eller komma med tips… mottages gärna! Nu finns det i alla fall en grund som går att jobba med.

Vidare framsteg de senaste veckorna har varit att jag hittade en sjysst Philips-mikrofon under semestern i Thailand för 1000 baht (ca 230 kr) i en affär som fick Media Markt att kännas puckat. Den ska testas ihop med Audacity inför ljudboksinspelningen.

Konstprojekten går framåt, jag har dialoger med de som sitter och läser och ritar. Det är lite nytt och annorlunda att försöka översätta en vision från text till bild och förklara saker och ting för konstnärer som har helt andra förhållningssätt… men det är spännande också!

Så, titta gärna runt lite på sidan, se vad ni hittar och vad som saknas. Och sprid gärna länken – www.vangrind.se

Det kommer att bli en plattform där vi visar det nya sättet att debutera som författare på!

Inga kommentarer:

Stella och Molly

Stella och Molly