måndag 8 juni 2009

Piratvalet - Dagen P


God kväll!

Jag hade hoppats kunna posta tidigare, men sedan gryningen igår har saker gått i en extrem fart. Valdagen började med att jag lade ut valsedlar, fortsatte med en intervju till Östnytt. Sedan fick jag visserligen en liten paus, men till kvällen drog det igång en valvaka i Linköping. Där pratade jag med NT (Corren) och Sveriges Radio.

Idag började stressigt med Sveriges Radio igen vid 07:30-tiden. Det inslaget finns här, ca 10 minuter in i filen. Efter det till jobbet. Intervju på frukostrasten med 24NT, det inslaget ligger här, och jag noterar att kameran som vanligt lägger på 10 kg. Minst. Plus att det var motljus så in i helsike OCH hon använde extra ljus, så jag ser ut som jag vet inte vad. Men, Piratpartister är bara människor.

På lunchen träffade jag Sveriges Radio IGEN, och av det kommer det bli ett inslag i nyheterna imorgon (obs, Östergötland) samt eventuellt en intervju på eftermiddagen. Om de får ihop någonting vettigt, det var MÅNGA frågor om "enfrågeparti?" i den intervjun.

Jag följer också resultatet av personvalet, och där blir jag glad av att se att jag (hittills) med ca 14000 av Piratpartiets röster behandlade har kryssats upp till en 5e plats, närmast under partiledaren Rick Falkvinge. Det håller nog inte i sig, har på känn att Anna Troberg kommer att spurta om när Stockholmarna räknas. Men upplyftande så länge det varar!

Appropå upplyftande, så syns Piratpartiet i varenda tidning idag. Den 7 juni 2009 var Dagen P - P som i Piratvalet. Det är vad som gick till historien igår - dagen då Sverige skickade en pirat till Bryssel.

Dagen då vi stod upp tillsammans och sade med en röst:

Vi kräver att få ha våra privatliv ifred.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Stella och Molly

Stella och Molly