söndag 22 juli 2007

Earth Wind and Firewater

Min adress i den andra världen jag lever i:

Vivacia of Ironforge
Earth Wind and Firewater
The Venture Co
World of Warcraft

Just nu sitter jag och väntar på att guildledaren ska fiska upp en boss i Serpentshrine Cavern. The Lurker Below. En stor fisk som man bekämpar genom att hoppa mellan olika plattformar och döda hans kompisar och allt möjligt. Det är rätt komplicerat, men vi har en bra dag och har kommit längre på honom än sist. Idag fixade vi Gruul's Lair på 35 minuter från start till finish. Inte så dumt. Det börjar röra lite på sig nu och man börjar känna som att vi ligger ett snäpp ovanför den stora massan av guild som är "sådär" och håller på med Karazhan och Gruul. Vi är liksom förbi den nivån och har kommit upp ett steg.

Roligt att se nya ställen. Börjar lära känna folk rätt bra också, och guildet känns allmänt bra. Förstås är det kul att ha varit med nästan från början. Jag gick med i guildet ett par veckor efter att det återskapades. Vi var typ tio personer totalt den första tiden. Det var jättemysigt och vi gjorde mycket i samma lilla grupp. Nu har vi växt och är stora.

Velar fortfarande lite fram och tillbaka om jag ska förbli helare ett tag till nu när det går framåt för oss, eller om jag ska byta om till tank ett tag. Att hela är rätt okej, det är inte så krävande och jag är bra på det. Men det börjar bli tråkigt. Man tittar på alla health bars, kastar en liten heal eller en stor heal. För det mesta är det inga konstigheter, man bara spammar på. En bubbla då och då. Gäsp. Inte så stor skillnad på olika encounters. Att tanka är roligare. Gillade paladin-tanking när jag var protection ett tag. Roligast av allt var när jag tankade i Karazhan. Skulle vilja göra det igen. Det är roligt att interagera med mobbarna istället för att bara titta på de andra människorna. Mer spännande. Man har ett annat ansvar också. En annan sort.

The Lurker Below var väldigt seg att kalla fram i alla fall. Titta på när någon fiskar är nog om möjligt ännu mer tråkigt än att fiska själv. Gäsp.

Inga kommentarer:

Stella och Molly

Stella och Molly